Gå til innhold
mars 14, 2011 / indiak

Varm i trøya.

Så var spørsmålet: Skal jeg legge meg for å sove, eller skrive blogginnlegg? Jeg er veldig trøtt etter en lang dag, men then again handler det jo om å smi mens jernet er varmt? Jeg kjører på 🙂

På kvelden 4. mars satte jeg og de andre jentene kursen mot Gokarna, ved vestkysten av India. Der hadde vi noen nydelige dager med total avslapning. Solskinn (ikke at det var noe nytt for oss), kritthvit strand og koselig bungalow (en hytte av palmeblader, veldig primitivt). Vi forsto kjapt at vi var kommet til hippie-paradis, og vi følte oss litt forskjellig fra alle menneskene med dreads og haremsbukse, på leting etter seg selv. De fleste hadde jointen godt plassert i brødsaksa, og danset soldans ved hver soloppgang og solnedgang. Vi fant oss fort til rette likevel, og det ble noen fantastiske dager i paradis.

Bunglowen vår lå litt oppi fjellskrenten. Nydelig utsikt ut over det Indiske Hav.

Det var så varmt at til og med kyrne måtte ta seg et bad

Meg og Buggis koser oss med sjømat.

Må jo hilse på lokalbefolkninga.

Namnam, frokost!

Etter å ha sett solnedgangen, var det ikke lenger noe rart at den har fått sin egen dans.

Etter resturantene stengte ved midnatt, samlet alle hippiene seg i en svær ring på stranda. De tente bål og stearinlys i sanda, og laget skikkelig stemning med trommer, gitarer og sang. Vi ble invitert bort, og slo oss ned et par timer. Veldig koselige mennesker. De fleste er er over noen uker, mens noen bor her i flere måneder. De slapper hundre prosent av, og tenker over livet. Tror virkelig det er noe de fleste av oss ville hatt godt av en gang innimellom. Fin opplevelse!

 

Etter fantastiske dager i Gokarna, dro vi videre til Goa. Toget tok 1,5 time og kosta svimlende 2 kroner og femti øre!! Etter mye om og men, og misforståelser, endte vi opp på hotell, ettersom det ikke var noen bungalows i nærheten. Vi slo rett og slett på stortromma og tok noen dager med skikkelig luksusferie, helt uplanlagt. Det gjorde godt med en god, varm dusj etter å ha dusjet på bøtte-måten i noen dager.

Goa var vakkert, og solnedgangen var virkelig noe for seg selv.

Ellers har jeg det fint. Litt sliten av varmen, og varmere skal det bli! Begynner å forstå mer og mer av kulturen, og vi tar oss litt mer til rette 😉 Natt til torsdag kommer sTorebror på besøk, det gleder jeg meg veldig masse til.
Hejdå så lenge, nå er det natt i stugo, om enn noen timer på overtid.

– AK

2 kommentarer

Legg igjen en kommentar
  1. Bente Almo / mar 17 2011 2:31 pm

    Hei, AK! Helt fantastisk å følge med på bloggen din! Flotte bilder og beskrivelser! Venter alltid i spenning på neste innlegg 😀 Vinteren synger på siste verset her (endelig!) og det hadde ikke vært plagsomt med litt hippieliv på stranda, nei. Kos deg med storebror på besøk. Klem

    • indiak / mar 17 2011 6:05 pm

      Så koselig, Bente! Tusen takk 🙂 Hippielivet anbefales! Og når det kosta 25 kr døgnet for overnatting, så skjønn eg godt koffer dem bi boanes der i en evighet 😉 Eg kos meg masse me storebrorbesøk. Du får nyt vårtegnan som kommer på rekke og rad framover. Gled meg tel å kom på Bentemammamiddag tel høsten! Stor klem 🙂

Legg igjen en kommentar