Gå til innhold
juni 9, 2011 / indiak

Snipp, snapp…

Da var eventyret over for denne gang. Bagasjen er veldig overvektig, men ferdigpakka, og om et par timer er vi på vei til flyplassen. I dag har vi sagt ha det til venner og de ansatte på CSA. Vi har også vært en siste runde i slummen LR Nagar, og tatt farvel med alle de fantastiske menneskene vi har blitt kjent med der. Vi har lekt med de herlige barna på aktivitetssenteret for siste gang, delt ut klemmer og «Give me five – give me to two –  I love you» til alle mann. Mange av barna ble triste, og syntes det var synd at vi skulle dra fra dem. Det er hjerteskjærende å vite at vi sannsynligvis aldri kommer til å ses igjen. Jeg håper av hele mitt hjerte at barna får muligheten til å fortsette sin skolegang fullt ut, og at de blir akkurat det de ønsker å bli i livet.


(Bildene er ikke tatt på aktivitetssenteret, og barna er ikke nødvendigvis med på senteret)

Så hva skal jeg si nå på slutten? Det har vært fantastisk, lærrerikt og givende. Jeg har følt på enorm glede, tristhet, forundring og frustrasjon. Jeg har lært utrolig masse personlig og praksismessig. Jeg har møtt nydelige, ydmyke, glade, triste, sårbare, sterke, store, små, skumle, snille, rare og fantastiske mennesker. Jeg føler meg så trygg her, selv om det er en by på størrelse med to ganger Norges befolkning. Det har vært en veldig fin pause fra Norge, og et ubseskrivelig møte med en ny og spennende kultur.

India vil for alltid ha en stor plass i mitt hjerte. Jeg leste blogg en gang, av en kvinne som hadde vært i India. Hun skrev: «every place had its story, and different ways of telling it». Og det stemmer på en prikk. Hvert eneste sted og hvert eneste menneske har gitt meg noe eget og spesielt. Noe jeg finner fasinerende, er at midt i alt kaoset, bråk og trafikk, finner en stort sett rolige og avbalanserte mennesker. Jeg skjønner ikke hvordan de gjør det. Men jeg har fått en viss peiling. Det har vært herlig å bli kjent med så mange indere, og jeg har lært en hel del som jeg vil ta med meg videre i livet.

Til slutt vil jeg takke alle som har lest bloggen min. Det har vært fint å dele litt av Indiahverdagen med dere. Tusen takk for meg 🙂

– AK

  1. Ina / jun 10 2011 5:54 pm

    God tur hjem kjære ❤ gled meg til å se deg igjen!

Legg igjen en kommentar